Jak zredukować koszty swojego salonu?

Wyższe koszty prowadzenia działalności wynikające między z innymi z nowych stawek energii dotyczą wielu branż. Co zrobić, aby możliwie opóźnić proces podnoszenia cen? Jednym ze sposobów może być szukanie oszczędności w bieżących wydatkach.

Za co możesz płacić mniej?

O ile na podwyżki cen prądu nikt z nas nie ma wpływu - warto jednak wykazać się proaktywną postawą i zacząć szukać oszczędności w innych miejscach. W pierwszej kolejności możesz przyjrzeć się swoim bieżącym wydatkom. Sprawdź swoich dotychczasowych dostawców - może się bowiem okazać, że na rynku znajdziesz dokładnie te same produkty w niższych cenach. Dotychczasowe przywiązanie do firm, z którymi współpracujesz na stałe może Cię bowiem słono kosztować! Przyznasz z pewnością, że takie produkty jak ręczniki papierowe, środki czystości, rękawiczki jednorazowe, preparaty do dezynfekcji są w pewnym sensie artykułami pierwszej potrzeby. Nowa i tańsza hurtownia chemii gospodarczej może pomóc Ci w generowaniu comiesięcznych oszczędności! Nie będzie Cię to kosztować wiele wysiłki - wystarczy zrobienie researchu, porównanie cen - i masz już dane wyjściowe do analizy! Jest to praca, którą wykonasz raz, a która będzie procentować przy każdym kolejnym zamówieniu.

Nie bój się korzystać z marek własnych

Znalezienie atrakcyjniejszej hurtowni chemii gospodarczej to nie koniec podpowiedzi, które pozwolą na oszczędności w salonie. Wiele sklepów oferuje bowiem środki czystości czy produkty do dezynfekcji w postaci marek własnych. Są to tańsze odpowiedniki dobrze znanych nam z reklam produktów. Z uwagi na dużą częstotliwość wyświetlania takich komunikatów reklamowych oraz z powodu umieszczania tych wyrobów na wysokości naszego wzroku - niemal automatycznie sięgamy po nie podczas zakupów. Możesz jednak wykazać się tutaj większą uważnością i wybierać produkty tańsze, które zachowują przy tym same właściwości.

Zaoferuje atrakcyjne oferty w ramach happy hours

Ostatni sposób dotyczy ograniczenia strat ponoszonych np. w wyniku małej popularności wizyt w trakcie godzin przedpołudniowych. Z reguły grafik w większości salonów beauty zapełnia się bardzo szybko w przypadku godzin od 16-ej wzwyż. Jeżeli chcesz zwiększyć zainteresowanie wcześniejszymi godzinami, w trakcie których Twój personel zajmuje się innymi pracami, np. dezynfekcją narzędzi - warto przygotować promocyjne warunki w tych porach. Jest duża szansa na to, że uda Ci się zaktywizować klientki do wyboru właśnie takich godzin. Młode mamy, kobiety pracujące na home-office - to właśnie do nich uda Ci się dotrzeć!