Gdzie szukać opinii o artykułach i urządzeniach, nie tylko kosmetycznych?
Rynek kosmetyczny pełen jest produktów, artykułów i urządzeń, dostępnych dla klientów detalicznych i hurtowych. Możesz zakupić urządzenie kosmetyczne na własny, domowy użytek, lub do gabinetu, który dopiero planujesz otworzyć. Jednak jak spośród wszystkich dostępnych możliwości dokonać najlepszego wyboru? Skąd czerpać opinie dotyczące produktów? Podpowiadamy!
Opinie dostępne w porównywarkach; Ceneo i nie tylko!
Jednym z najszybszych sposobów poznania opinii o produktach, nie tylko tych popularnych, ale ogólnodostępnych na stronach sklepów online, jest skorzystanie z porównywarki cenowej. Strony internetowe porównujące ceny mogą z łatwością pomóc konsumentom porównać dostępne opcje, aby pomóc im wybrać najlepszą i zaoszczędzić pieniądze. Nie tylko najtańszą – porównywarki cen takie jak Ceneo czy Skąpiec pozwalają na publikację opinii z wyszczególnieniem plusów i minusów dotyczących samego produktu, a także sklepu i jego obsługi. Ocena realizacji usługi może być kluczowa, gdy produkty czy urządzenia kosmetyczne dostępne są w wielu sklepach, w podobnym przedziale cenowym.
Strony sklepów – nawet hurtownie chemii gospodarczej!
Rzetelne opinie dotyczące produktów – nie tylko kosmetycznych, ale także środków higienicznych i do utrzymania czystości (z zakresu na przykład skutecznej dezynfekcji) znajdziesz także na stronach samych sklepów, takich jak hurtownia (chemii gospodarczej i tym podobne) czy outlet. Często liczba gwiazdek świadcząca o zadowoleniu klienta pojawia się również jako filtr wyszukiwarki, co ułatwia przeglądanie. Coraz więcej stron sklepowych, a także portali aukcyjnych typu Allegro czy AliExpress pozwala także na umieszczenie zdjęcia wykazującego realny stan zamówionego towaru z dnia rozpakowania paczki. W przypadku kosmetyków pamiętajmy jednak, że najbardziej intratne opinie to te, które użytkownik wystawia po czasie od dokonania zakupu, czyli po czasie, którego potrzebował na przetestowanie towaru.
Recenzje produktów w mediach społecznościowych
Jeśli interesują nas produkty popularne, na przykład stanowiące obecne trendy kosmetyczne znanych marek, istnieje spore prawdopodobieństwo, że wpisując nazwę produktu w sieci, znajdziemy całkiem sporo recenzji – publikowanych w mediach społecznościowych czy na blogach. Oczywiście trzeba liczyć się z tym, iż część z nich będzie miała charakter reklamowy, a treść takiej recenzji nie musi pokrywać się z realnym stanem rzeczy. Jednak natrafienie na rzetelny wpis czy nawet cały blog (KosmetycznaHedonistka, RedLipstickMonster i tym podobne) wcale nie jest takie trudne, jak może nam się wydawać, a na pewno nam się opłaci.
Nie zapominajmy również o wystawianiu swoich opinii w sieci – wychodząc naprzeciw oczekiwaniom innych jej użytkowników. Na szczęście nie jesteśmy w niej sami!